پایگاه شهداء سگزآباد (1)

سگزآباد شهر شهیدان . سگزآباد مهد تمدن 9000 هزار ساله

پایگاه شهداء سگزآباد (1)

سگزآباد شهر شهیدان . سگزآباد مهد تمدن 9000 هزار ساله

اخبار شهر سگزآباد

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه


وقتی مشکلات مردم به واسطه انعکاس خبرم رفع می‌شود، بهترین و شیرین‌ترین لحظه کار خبرنگاری‌ام است.





به گزارش خبرنگار ما به نقل از ایثار واحد قزوین، ولی‌الله حسین‌زاده، تنها جانباز خبرنگار استان قزوین که بومیان شهر سگزآباد است که بیش از 10 سال در عرصه خبر فعالیت دارد، و اکنون مسئولیت سرویس یکی از نشریه‌های شهرستان‌ها را بر عهده دارد و به تازگی نیز سرپرستی 2 روزنامه سراسری را بر عهده گرفته است.
وی در سن 14 سالگی در حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی به جبهه می‌رود و دو بار با اصابت خمپاره دشمن مجروح می‌شود و اکنون نیز قلم به دست گرفته تا بتواند ارزش‌های دفاع مقدس را با تهیه و نشر اخبار و مقاله‌نویسی به نسل جوان انتقال بدهد.
به مناسبت 17 مرداد، گرامیداشت روز خبرنگار گفت‌وگویی با ایشان ترتیب دادیم که از نظرتان می‌گذرد.
از چه سالی وارد عرصه خبر شدید؟
سال 78، دقیقا 16 سال پیش که مسئولیت شورای اسلامی روستای سگزآباد را بر عهده داشتم، اولین نشریه روستایی در سطح کشور را برای مردم این روستا چاپ کردم، البته اکنون سگزآباد، شهر شده است.
 بعد از گذشت 4 سال از چاپ این نشریه، با توجه به ذوق و علاقه‌ای که به خبرنگاری داشتم، سال 82 وارد عرصه خبر شدم و کارم را ابتدا در نشریات محلی استان به نام هفته‌نامه‌های مینودر و نامه قزوین آغاز کردم.
در کدام نشریه‌ها فعالیت داشتید؟
در نشریات مختلفی به نام‌های ولایت، افق آینده، رایحه مهر، حدیث، نامه قزوین فعالیت داشتم، مجموعا در  7 رسانه استانی و 3 روزنامه سراسری، ضمن اینکه خودم وبلاگی به نام باران اعتدال دارم و هر روز در آن مطلب کار می‌کنم.
اکنون در کدام نشریه‌‌ها فعالیت دارید؟
بیشترین فعالیت‌ام با هفته‌نامه مینودر است و اکنون نیز مسئولیت سرویس شهرستان‌های این نشریه را بر عهده دارم.
به تازگی سرپرستی 2 روزنامه سراسری به نام‌های فرصت امروز و کائنات را بر عهده گرفتم.
نظر شما درباره شغل خبرنگاری چیست؟
شغل خبرنگاری را می‌توانم در جمله‌ای با عنوان "عشق و شغلی به نام خبرنگاری" وصف کنم، یعنی کسانی که واقعا می‌خواهند وارد عرصه خبر شوند باید عاشق بازگویی حقایق به مردم باشند.
البته در جامعه، نگاه‌های متفاوتی به شغل خبرنگاری وجود دارد، به عنوان مثال این شغل پردرآمد و کانال خوبی برای تقویت ارتباط با مدیران دستگاه‌های اجرایی است.
اما به نظر من شغل خبرنگاری پرزحمت، پراسترس و حرکت کردن در میدان مین و یکی از مشاغل سخت و زیان‌آور است به همین دلیل گفته می‌شود خبرنگار باید اول عاشق خبر باشد و سپس خبرنگار شود.
 بنده با توجه به اینکه در طول 8 سال دفاع مقدس حضور داشتم، خبرنگاران را به عنوان دیده‌بان جامعه تعریف می‌کنم، همانگونه که دیده‌بان در دفاع مقدس، مهمترین و حساس‌ترین وظیفه را بر عهده داشت و باید همه حرکت‌های دشمن را رصد می‌کرد تا اطلاعات کامل را بگیرد و به درستی به نیروهای خودی و فرماندهان انتقال بدهد، خبرنگاران نیز باید از یک اتفاق رخ داده، اطلاعات مورد نیاز را به درستی دریافت کرده و براساس واقعیت، آن را روشن و بدون کوچکترین اشتباهی برای مردم اطلاع‌رسانی کنند، این موضوع بیانگر حساس، حیاتی و تاثیرگذار بودن شغل خبرنگاری در مسائل مختلف جامعه می‌باشد.
تا حالا در حوزه ایثار و شهادت فعالیتی داشتید؟
بله. در حوزه ایثار و شهادت از جمله پیرامون جایگاه و عظمت شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مقالاتی نوشتم ضمن اینکه در یادواره‌های شهدایی که در بوئین زهرا برگزار می‌شود، نسبت به پوشش خبری مراسم‌ها اقدام می‌کنم.
تاکنون چه تعداد مقاله نوشتید؟
 چند سالی بود که ستون ثابتی در هفته‌نامه مینودر داشتم و مقالاتی با موضوع‌های مختلفی نوشتم که تاکنون 50 مقاله در این نشریه به چاپ رسیده است.
به نظر شما کار کردن در حوزه ایثار و شهادت چه تفاوتی نسبت به سایر حوزه‌ها دارد؟
کار کردن در حوزه ایثار و شهادت عشق و علاقه‌ مضاعفی نسبت به سایر حوزه‌های خبری می‌خواهد، همانگونه که ما اعتقاد داریم، حادثه بزرگ کربلا، اگر حضرت زینب(س) نبود در کربلا باقی می‌ماند، زیرا این بانوی بزرگوار با روایتگری حقایقی که در صحنه‌های عاشورا اتفاق افتاده، عاشورا را برای نسل‌های بعد جاودانه کرد. امروز هم نقش خبرنگاران به همین اندازه از اهمیت بسزایی در جامعه برخودار است و باید بدرستی موضوع‌های مختلف جامعه را از جمله در حوزه‌ ایثار و شهادت برجسته‌سازی و به مردم اطلاع‌رسانی کنند.
دوران 8 سال دفاع مقدس برای ما دوره طلائی بود و بایستی ارزش‌های این دوران به نسل‌های امروز که آن را ندیدند با روایتگری واقعیت‌ها انتقال بدهند تا فرهنگ دفاع مقدس و ارزش‌های اسلامی در جامعه ترویج یابد به همین دلیل خبرنگارانی که در حوزه ایثار و شهادت فعالیت می‌کنند، به نظرم وظیفه سنگین و حساسی‌تری نسبت به سایر حوزه‌های خبری دارند.
نوشتن کدام خبر برایتان لذت‌بخش است؟
آستانه تحمل مسئولین و مدیران روابط عمومی دستگاه‌ها اجرایی کم است و فقط توقع دارند که خبرنگاران فعالیت‌های آنها را برجسته کنند و نقدی بر عملکردهایشان نداشته باشند.
ولی خبرنگار باید واقعیت‌های جامعه را بدون دست‌کاری و روتوش به مسئولان اطلاع بدهد، من خودم زمانی احساس کنم که با نقد کردن عملکرد مسئولی، گره‌ای را از مشکلات مردم رفع کنم، آن را انجام می‌دهم.
وقتی مشکلات مردم به واسطه انعکاس خبرم رفع می‌شود، بهترین و شیرین‌ترین لحظه کار خبرنگاری‌ام است.
چه سالی، کجا و چگونه مجروح شدید؟
من به علت عشق و علاقه‌ای که به انقلابم داشتم، از سن 14 سالگی به جبهه‌ رفتم، سال‌های 66 در قله‌های منطقه مائوت و 67 قله‌های شیخ محمد مجروح شدم.
سال 66 در قله‌های منطقه مائوت در حال عقب‌نشینی بودیم و سال 67 نیز در قله‌های شیخ محمد که کمتر عملیات و بیشتر پاتک دشمن می‌شد، مجروح شدم.
در قله‌های شیخ محمد، دشمن پاتک زده بود، در مقابل این پاتک داشتیم،دفاع می‌کردیم که خمپاره 60 جلوی پای من افتاد و از ناحیه گردن، دست و ترکش ریه به درجه جانبازی نایل شدم.
متولد چه سالی و جانباز چند درصد هستید؟
یک فروردین ماه سال 52 متولد شدم و جانباز 40 درصد هستم.
متاهل هستید؟ چند فرزند دارید؟
متاهل و 2 فرزند پسر به نام‌های مهدی و علی دارم.
قبل از حضور در جبهه و  فعالیت در نشریه‌ها، مشغول به چه کاری بودید؟
قبل از حضور در جبهه، دانش‌آموز بودم و شغل خاصی نداشتم و قبل از فعالیت در نشریه‌ها نیز، در عرصه کشاورزی فعالیت می‌کردم و دو دوره نیز در روستای سگزآباد مسئولیت شورای اسلامی را بر عهده داشتم.
به نظر شما، جانبازان چه نقشی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند؟
جانبازان روحیه ایثارگری را با عمق وجودشان در 8 سال دفاع مقدس حس و درک کردند، بهتر می‌توانند این دوران را روایتگری کنند.
شاید جانبازان به دلیل اخلاص و صداقتی که دارند، زیاد به خاطره‌گویی توجه‌ای نداشته باشند ولی به نظرم آنها همان گونه که در 8 سال دفاع مقدس در برابر دشمن قد علم کرده و از خودشان ایثار نشان دادند، بایستی با توجه به اینکه دشمن جنگ سخت خود را به نرم تغییر داده در این حوزه نیز انجام وظیفه کنند.
جانبازان وظیفه سنگینی در بازگو کردن خاطرات ایثار و شهادت همرزمانشان و خودشان دارند تا آن فرهنگ ایثارگری را در جامعه نهادینه کنند.
آنها با هجمه دشمن در جنگ نرم که نسل جوان را بیشتر مورد توجه قرار داده، بهتر می‌توانند در قالب خاطره، ارزش‌های دفاع مقدس را به جوانان ما انتقال بدهند تا بیشتر با این دوره طلائی آشنا شوند.
اطلاع‌رسانی در حوزه ایثار و شهادت مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب و مسئولان کشوری است، برخی از مدیران حوزه اطلاع‌رسانی را جدی نمی‌گیرند و این حوزه در دستگاه‌های اجرایی بیشتر از کانال روابط عمومی صورت می‌گیرد که متاسفانه آنها به جایگاه روابط عمومی نیز توجه خاصی ندارند.
در صورتی که مدیران روابط عمومی با ارتباطی که با رسانه‌ها، مردم و مدیران دارند، بهترین و امن‌ترین مشاوران برای مسئولان می‌توانند باشند و با ارائه مشاوره‌های خوب، عملکرد مثبت آنها را در خدمت‌رسانی به مردم جامعه ارتقا بدهند.
بزرگترین دغدغه شما چیست؟
بزرگترین دغدغه‌ام، حفظ امانتداری و  احیای صداقت و پاکی دفاع مقدس در عرصه رسانه و خبر است و همچنین دوست دارم مسایل ارزشی در جامعه مانند ایثار و فداکاری جانبازان در 8 سال دفاع مقدس را به امور سیاسی گره نزنیم تا نگاه‌های منفی که مردم به جامعه ایثارگران دارند، از بین برود.
بزرگترین آرزوی شما؟
موفقیت جوانان کشورم.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثار گران
http://www.isaar.ir/doc/news/fa/129641/
  • مهدی حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی